Drodzy użytkownicy.

W ostatnim tygodniu dużo dyskutowaliśmy na temat jakości odwzorowania Polski w DLC i tego, jakie błędy w tej materii SCS popełniło. Jak słusznie zwrócił uwagę _PMA, wszyscy wypowiadający odnosili się do Polski, a nikt do Słowacji i Węgier – czyli terenów dla nas mniej lub bardziej obcych. Zwróciłem wam uwagę na to, że dla SCS-u Polska jest terenem obcym, a jedyny człowiek, który mógł w porę zareagować, zaopiniować i skorygować, był zajęty czym innym (tak, o sobie mówię).

Jak gdzieś stwierdziłem, SCS Software nie ma oddzielnego zespołu, którego zadaniem byłoby szczegółowe rozpracowywanie meandrów danych krajów. Robią to map makerzy, choć woleliby skupić się na tworzeniu map. Skąd taki Czech pracujący w SCS Software ma się szybko dowiedzieć jaka jest różnica w stosowaniu w Polsce oznaczeń P-12, P-13 i P-14, skoro ja, jako Polak nie jestem w stanie odpowiedzieć na to z głowy, a samodzielne znalezienie odpowiedzi zajęło mi kilka minut. Podobnie ze znakiem A-29, w związku z użyciem którego też miałem wątpliwości.
Skąd taki Czech ma wiedzieć, jaki budynek jest np. dla mieszkańców Lublina ważny i charakterystyczny.

W okolicach kwietnia dostałem rozpracowany przez SCS Lublin. Złapałem się za głowę. Wśród odwzorowanych budynków znalazł się kościół Świętego Pawła. Musiałem zapytać googli, żeby skojarzyć który to jest. Dla odmiany zabrakło natomiast najważniejszego budynku – a więc zamku, który w praktyce leży w takim miejscu, że z daleka go nie widać. Zabrakło też kilku 12-15 “wieżowców”, które nieśmiało pojawiają się w Lublinie. Tylko skąd oni mieli o tym wiedzieć bez pytania mnie o to, skoro Wikipedia nie mówi o tym szeroko…

Do czego zmierzam? Do tego, że tak na prawdę nasza dotychczasowa dyskusja nie przynosiła żadnych efektów. Spożytkujmy ją inaczej. Spożytkujmy ją budując wspólnie bazę wiedzy, która przyda się zarówno SCSowi, jak i modderom. I to bazę bynajmniej nie skupioną w pierwszej kolejności na Polsce, a na innych krajach. Z chęcią zobaczę, czy użytkownicy forum będą pomocni w materii innej niż lokalne podwórko.

Potrzebuję deklaracji osób chętnych i gotowych do pomocy przy budowaniu takiej bazy. Poniżej nieco na temat zasad budowania bazy a także tego jakich danych potrzeba.

Podstawowe zasady:

  1. Niezbędne jest dostarczanie konkretnych informacji na dany temat. Odpada więc podesłanie jakiegoś linku i stwierdzenie: “o znakach to poczytaj sobie tutaj”
  2. Informacje muszą być w zrozumiałym języku – a więc w pierwszej kolejności po angielsku, w drugiej po polsku.
  3. Informacje muszą być przetworzone. A więc nie tylko konkretne, na dany temat, ale też zrozumiale przetłumaczone na któryś z języków. Przepuszczenie metodą “na odwal się” przez Google Translate nie wchodzi w grę. Jak już ktoś tym tłumaczy, niech to po sobie przeczyta i poprawi.
  4. Informacje powinny być jak najbardziej szczegółowe i poparte źródłami. Radość ze skopiowania Wikipedii, to stanowczo za mało.
  5. Mile widziane są informacje poparte własnym doświadczeniem i własną wiedzą, wraz z jakimś umotywowaniem. A więc przykładowo: Które miasta powinny być i dlaczego. Które budynki i dlaczego są w danym mieście ważne.

Niezbędne dane do pozyskania:

  • Ogólna charakterystyka danego kraju: geograficzna, demograficzna, ekonomiczna
  • Najważniejsze N miast w danym kraju
  • Specyfika handlu/produkcji w danym mieście i okolicach – a więc jakiego typu zakłady powinny być w danym mieście ulokowane
  • Najważniejsze drogi w danym kraju konieczne do odwzorowania, postrzegane szczególnie przez pryzmat wybranych wcześniej miast.
  • Najważniejsze N charakterystycznych budynków do odwzorowania w każdym z wybranych miast – z jakimś uzasadnieniem, a nie tylko “Wikipedia je podaje”
  • Najważniejsze punkty, kluczowe do odwzorowania poza miastami, z uwzględnieniem wybranej wcześniej siatki dróg.
  • Poziom cen w danym kraju, ze szczególnym uwzględnieniem cen występujących w grze, a więc cen paliwa, opłat za autostrady, mandatów, cen nowych ciężarówek (przede wszystkim modeli, które są w grze)
  • Najważniejsze informacje dotyczące zasad ruchu drogowego w danym kraju.
    – limity prędkości i ich tolerancja
    – zasady używania konkretnych znaków drogowych (szczególnie odmienne od ogólnie przyjętych w Europie.)
  • Ogólne zasady tworzenia tablic rejestracyjnych w danym kraju, ze szczególnym uwzględnieniem miast, które mają być odzwierciedlone.
  • Najpopularniejsze samochody osobowe w danym kraju, ewentualnie rankingi sprzedaży w ostatnich latach.
  • Typowe pojazdy uprzywilejowane w danym państwie i ich malowania.
  • Istniejące, ważne połączenia promowe z danych miast portowych

Powyższa lista będzie sukcesywnie powiększana.

Żeby było ciekawiej, to przedmiotem tych badań nie będzie Polska. Proponuję na pierwszy ogień rzucić Danię jako wariant północny i Słowenię, Chorwację oraz Bośnię i Hercegowinę jako wariant południowy.

Proszę o nie umieszczanie tutaj konkretnych rozpracowań. Proszę osoby zainteresowane pomocą o zgłaszanie się mailowo na  adres contact@eurotrucksimulator2.info lub w temacie na forun: http://eurotrucksimulator2.info/pl/forum/temat-zbudujmy-baz%C4%99-wiedzy–6805 , podając przy okazji na ile znają one język angielski oraz deklaracje w czym z wyżej wymienionych i w stosunku do którego z tych krajów są gotowi pomóc. Liczę, że będzie to pomoc wypływająca z posiadanej wiedzy i chęci niesienia pomocy, a nie z chęci zabłyśnięcia, lub o zgrozo podlizania się.

Gorąco liczę na wasz odzew!

Dodatek: Bałtycki Szlak

Dodatek już dostępny!
 

Zamów już dzisiaj!

ETS2 – dodatek Bałtycki Szlak
69.99 zł
Promocja:64.99 zł
Facebook
Reklama ;-)
Trochę statystyki :)
  • 0
  • 188
  • 102
  • 16 599
  • 456
  • 10 948