Dziś mamy niewątpliwą przyjemność potwierdzić coś o czym pisaliśmy już 1 kwietnia bieżącego roku, a co wielu z Was odebrało jako żart. To już pewne – w aktualizacji 1.32 pojawi się funkcja ZAKUPU i modyfikacji NACZEP.
Tak, to NIE żart! To najprawdziwsza prawda. A co więcej, trzeba przyznać że funkcjonalność ta ma silne, polskie korzenie!
Choć jak to się mówi “sukces ma wielu ojców, a porażka jest sierotą“, to nie sposób pominąć roli jaką w powstaniu tej funkcjonalności odegrali dwaj polscy pracownicy studia SCS Software – Eryk Dwornicki oraz Piotr Łuciuk.
Przez lata wiercili oni dziurę w brzuchu głównym designerom gry, podkreślając wagę tej funkcjonalności dla wiernych fanów gry. Projektanci nie byli jednak do końca zdecydowani. Wreszcie chłopaki zmienili taktykę. Wysłuchali obaw projektantów, po czym… zdecydowali się obalić.
Piotr wziął na siebie tzw. data mining – rozpracował dane dotyczące dotychczasowej ekonomii gry i grywalności w przypadku różnych naczep. Eryk natomiast wykonał pierwszy mikro protyp zakupu naczep (gołą fukcję kupowania i posiadania) oraz przygotował i zaprezentował całą wizję tej funkcjonalności. I zadziałało! Koncept Eryka stał się punktem startowym wypracowywania finalnej koncepcji tego co zobaczycie w aktualizacji 1.32, a sam Eryk został głównym developerem kodującym funkcjonalność zakupu i modyfikacji naczep.
Wielu z Was podkreślalo że funkcjonalność zakupu naczep była obecna przed ponad 10 laty w starych grach serii 18 Wheels of Steel. Wielokrotnie padały słowa zdziwienia “Jak to możliwe że wtedy się dało, a teraz się nie da. Przecież wystarczy skopiować kilka linijek kodu!“. Z drugiej natomiast strony, jak być może pamiętacie, w wywiadach Wujka Bohuna z Erykiem i Piotrem, snuli oni wizję tego jak złożonym procesem byłoby dobre stworzenie tej, oczekiwanej od lat funkcjonalności.
Jak się okazuje, w rzeczywistości praca nad funkcją zakupu i modyfikacji naczep, trwa już w SCS ponad rok, angażując duży, interdyscyplinarny zespół. Tworząc zakup naczep, należało bowiem wprowadzić ogromną liczbę zmian w logice gry, ekonomii, pracy kamer czy ekranach interfejsu użytkownika. Dodatkowym wyzwaniem było wprowadzenie tego, bez jednoczesnego uszkodenia milionów istniejących już w grze zależności. Co więcej, powstało także mnóstwo nowych modeli, grafik, tekstury i malowań.
Twórcy gry sami przyznają że zostawili sobie pole do dalszego jeszcze głębszego wejścia w temat zakupu naczep. Z premedytacją zostawili na późniejsze aktualizacje niektóre typy naczep. Prawdopodobnie dotyczy to tych najmniej typowych oraz tych któe posiadają najstarsze modele – które należałoby wymodelować od nowa, zamiast jedynie “opróżnić” je z ładunku.
Studio ma nadzieję, na pozytywne przyjęcie tej fukcjonalności, zwłaszcza przez najbardziej wierną cześć graczy. Nowy, oddzielny interfejs konfiguracji – TRAILER CONFIGURTOR pozwoli graczom na zbudowanie, skonfigurowanie, tuningowanie oraz malowanie zakupowanych naczep.
Gracz będzie mógł wybrać spośród wielu typów podwozi, nadwozi/pak/bud (nie wiemy jak to zgrabnie nazwać 🙁 ) Co więcej, naczepę będzie można pomalować, tak by pasowała do ciężarówki. Tuning obejmie dziesiątki elementów, w tym także koła. Co więcej, naczepy będzie też można kupić kierowcom AI pracującym dla firmy gracza.
W skrócie: W ETS 2 będziemy mogli korzystać z naczep pojedynczych, podwójnych oraz tzw. b-double. Będzie można zakupić m.in. chłodnie, izotermy (insulated), firanki czy uniwersalne skrzyniowo- plandekowe. Co więcej, naczepy do przewozu ładunków ADR będą zawierały odpowiednie znaki ostrzegawcze.
Wprowadzenie zakupu naczep, co oczywiste musi nieść za sobą duże zmiany w ekonomii gry. Teraz będzie się ona znacznie bardziej skupiać na ładunkach. W nowym panelu – Cargo Market będziecie mogli wyszukiwać ładunków pasujących do waszych naczep. Z drugiej strony, dotychczasowe tryby Quick jobs oraz Freight market pozostaną w dotychczsowym kształcie jako “łatwiejsza” alternatywa.
1.32 = Zakup naczep i odświeżenie części terenów Niemiec. WOW! A open beta najprawdopodobniej jeszcze w sierpniu!