Drodzy czytelnicy. Zapraszam Was do zapoznania się z najnowszym filmem znanego wśród polskiej społeczności ETS2 youtubera – Wujka Bohuna. W odcinku tym zaprezentował on udostępniony mu dodatek Skandynawia, a ja miałem przyjemność być współrozmówcą. Zapraszam do oglądania.
Jako, że materiał ten liczy… niemal dwie godziny, na samym końcu wpisu znajduje się spoiler – oddzielona linią lista faktów i ważnych informacji, o których wspominaliśmy w filmiku. Zapraszam do oglądania! Film znajdziecie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=OWyGRxHJZ1w
Zanim zacznę spoilerować, pozwolę sobie na odrobinę osobistych refleksji dotyczących materiału. Średnio jestem zadowolony z technicznych aspektów tego wywiadu. Dysponowałem kiepskim mikrofonem. Do tego wywiad ten był moim pierwszym audio-wywiadem jako pracownika SCS Software. Do tej pory, wywiady takie były domeną szefa. Był to też mój audio debiut w materiale, który był tworzony spontanicznie, bez przedstawionego mi scenariusza, dubli, powtórek ani cięć. Mam niewielkie doświadczenie reprezentacji w mediach organizacji pozarządowej. Aczkolwiek tam przeważały krótkie, maksymalnie kilkuminutowe wypowiedzi, na pytania, które wcześniej mi podano, a materiał potem i tak cięto na potrzeby serwisów informacyjnych.
No, a poza tym nie każdy ma głos radiowca jak Wujek Bohun :-). Nigdy nie pracowałem ani nie zastanawiałem się nad emisją głosu. W związku z powyższym liczę na zrozumienie i zniesienie mojego “głosu robota” i gwarantuję, że jeżeli będzie kolejna szansa wypowiedzi w imieniu SCS Software, postaram się zrobić krok do przodu.
Z Wujka jest kawał skubańca ;-). Byłem przygotowany na wiele różnych, niekoniecznie łatwych pytań, z których część rzeczywiście padła. Muszę przyznać iż dokumentnie zaskoczył mnie… tematem identycznych interfejsów ETS2 i ATS. Myślę, że nieźle motałem się w odpowiedzi. Postaram się więc odpowiedzieć w sposób uporządkowany tutaj. ETS2 i ATS są jak GTS i UKTS. To produkty siostrzane wobec siebie. Są podobne i mają być między sobą podobne. Gracze z różnych terenów chcą gry ze swoimi terenami w roli głównej. Należy zaoferować graczom produkty równe sobie, także pod względem technicznym. ATS nie ma być następcą ETS2, ani produktem od niego lepszym. Będzie to produkt porównywalny – odpowiednik zawierający amerykańską zawartość – amerykańskie ciężarówki i amerykańśką mapę. Tworząc projekty równolegle, nie chcemy faworyzować żadnej z grup klientów i żadnego z oczekiwanych przez nich projektów.
Wujek zabił mi też poważnego ćwieka. Zmusił mnie do wyznania grzechów dotyczących Forum WOTR. Grzechy wyznałem, a gdy pogadaliśmy potem poza anteną, zasiał w mojej głowie myśl o przywróceniu forum. Myśl, którą muszę poddać głębokim rozważaniom. Z góry muszę Was przestrzec – nawet dziesiątki komentarzy nie wpłyną na moją decyzję. Jak powiedziałem w wywiadzie, w tej kwestii jestem dyktatorem. Pozytywną decyzję podejmę wskutek własnych przemyśleń, konsultacji z kilkoma zaufanymi osobami z polskiej społeczności i tylko pod warunkiem dalszego, wspólnego opracowania koncepcji, która pozwoli na realizację koncepcji, zapewnienie wysokiej jakości forum przy jednoczesnej, minimalnej mojej ingerencji w działanie operacyjne forum oraz przy odpowiednim zabezpieczeniu zaplecza technicznego. Nie bądźcie hurraoptymistami. Powiedzmy, że wskutek rozmów z Wujkiem Bohunem, szanse przywrócenia forum wzrosły z 10 do 30%.
Cieszą mnie komentarze mówiące, iż w rozmowie rozwiałem wiele wątpliwości i odpowiedziałem na wiele ważnych pytań. Szczerze mówiąc myślałem, że większość z nich jest dość oczywista. Pora więc przejść do spoilerów.
Oto najważniejsze fakty z wywiadu:
To by chyba było na tyle.
Piotrek