Przez ostatnie dni nazbierało się parę typowo warsztatowych tematów dotyczących ETS2. Z tego powodu pora porzucić prima aprilis, edycje limitowane i tym podobne i skupić się na samej grze.
Euro Truck Simulator 2 ma korzystać z dobrodziejstw techniki HDR. W największym skrócie jest to wywodząca się z fotografii technika tworzenia obrazów o wysokim zakresie dynamiki. Są to obrazy o takim zakresie jasności jaki odbiera ludzkie oko, czyli o dużo większym niż rejestrują aparaty fotograficzne. Technika ta polega na tworzeniu tego samego kadru wielokrotnie, w różnych konfiguracjach naświetlania: tworząc kadry z prześwietlone i niedoświetlone. Na ich podstawie jest składany jest końcowy obraz. Technika ta daje możliwość uzyskania na prawdę dużego zakresu jasności i wygenerowania surrealistycznych, magicznych obrazów, pod warunkiem że jest używana umiejętnie. W przeciwnym razie użycie HDR daje wyniki co najmniej dziwne. W ETS2, HDR nie da nam kosmicznych widoków, rodem z gier fantasy. Otrzymamy za to dużo wyraźniejszy i bardziej nasycony obraz. W miniaturce na początku tego wpisu możecie zobaczyć porównanie obrazu z ETS2 (używajacego HDR i wielu innych systemów/narzędzi) do obrazu jaki wygenerowałby silnik graficzny w przypadku ETS1.
SCS, po raz kolejny udowodniło, że tym razem chce się przyłożyć do mapy. Zamiast na siłę rozciągać obszar gry, wolą zrobić to co zaplanowali- dobrze, bez odwalania fuszerki. Nie pierwszy raz widzimy już realne obiekty odwzorowywane w grze. Tym razem możemy zobaczyć zestawienie realnego obiektu ze wczesną fazą jego odwzorowania w 3d. Przedstawionym obiektem jest kompleks śluz, będący elementem tamy Afsluitdijk, położonej w północnej Holandii. Trzeba przyznać, że fakt odwzorowywania obiektu szerzej nieznanego w Europie budzi respekt. Przyglądając się obiektowi możemy zwrócić uwagę na stały element map SCS-u – drogi szersze niż w rzeczywistości. Z jednej strony może to denerwować graczy. Z drugiej powinniśmy pamiętać, że gra musi być grywalna także dla osób kierujących za pomocą klawiatury oraz dla młodszych, mniej doświadczonych graczy.
Na koniec chcielibyśmy także pokazać vievport z Maya3d przedstawiający model wnętrza Mercedesa – we wczesnej fazie produkcji.