W miniony weekend miały miejsce targi Poznań Game Arena 2015. Pojawiły się na nich gry SCS Software – ETS2 oraz American Truck Simulator, przedstawiciele producenta – z Pavlem Seborem- dyrektorem studia na czele. Pojawił się także Wujek Bohun oraz my. A wszystko to dzięki zaangażowaniu i uprzejmości polskiego wydawcy – firmy IMGN.PRO. Podsumujmy więc co się działo.
Poznańskie targi trwały trzy dni – od piątku do niedzieli. Dwa dni były ogólnodostępne, natomiast piątek był dniem dla mediów i gości VIP. IMGN.PRO prezentowało wydawane przez siebie produkty na 11 stanowiskach, z czego aż sześć było poświęconych American Truck Simulatorowi! Trzy z nich to standardowe stanowiska, gdzie gracze kierowali z użyciem klawiatury i myszki. Trzy pozostałe to… profesjonalne fotele dla kierowców, wyposażone w to, co Logitech zrobił najlepsze – kierownicami Logitech G27 oraz (najprawdopodobniej jedynymi na PGA) kierownicami G29. Co więcej, jedno z nich było wyposażone w ekran o przekątnej niemal 80 cali!
Żadne ze stanowisk nie pozostało zbyt długo puste – musimy uczciwie przyznać, że zainteresowanie ATSem na PGA pozytywnie zaskoczyło nawet nas! Zaryzykujemy stwierdzenie, że było znacznie większe niż w przypadku targów GamesCom w Kolonii.
Odwiedzającym stoisko zaprezentowana została wersja specjalna”targowa” wersja pokazowa, ta sama, którą można było zobaczyć na targach Gamescom. Osoby, które wnikliwie śledzą tematykę Americana, z pewnością mogły zauważyć, że od czasu stworzenia tej wersji, American Truck Simulator został rozwinięty technicznie pod kilkoma względami. Dodatkowo, z racji iż była to wersja pokazowa, graczom udostępniono jedynie mały wycinek mapy Kaliforni. Testujący mogli zwiedzić San Rafael, Oakland oraz San Francisco, a więc zaledwie 3 z około 20 ośrodków miejskich, które zostaną odwzorowane w ATSie. Daje to pewne wyobrażenie o zastosowanej skali mapy.
Żeby nie było tak różowo – w piątek występowały pewne trudności związane z działaniem kierownic. Spieszymy z wyjaśnieniami – były to problemy na linii kierownica- system operacyjny, a nie problemy z grą. Gra sama w sobie wspiera 900 stopniowy kąt obrotu (2.5 obrotu kierownicą). Na szczęście problemy udało się rozwiązać i począwszy od sobotniego poranka, odwiedzający mogli w pełni wykorzystywać możliwości sterowania jakie dają gra i kierownica. Jeżeli przeczytaliście gdzieś recenzję lub obejrzeliście filmik, krytykujący działanie sterowania, powinniście wziąć poprawkę na wyżej wspomniane.
Czego nowego można było się dowiedzieć o ATS w czasie targów? Osoby śledzące blog SCSu raczej nie dowiedziały się wielu nowinek. Pewne jest, że ATS nie wyjdzie w tym roku. Pamiętajcie, żę wszystkie podawane w tym momencie daty premiery – to spekulacje! Dyskutowano też o kolejnej nowej funkcjonalności – ATS ma mieć “aktywne” radiowozy. Co prawda, nie zapowiada się by były pościgi, jednak mandat będzie można dostać także w przypadku przekroczenia prędkości w sytuacji, gdy niedaleko przejeżdża pojazd policji. Tym którzy pragną rozszerzyć lub usystematyzować swoją wiedzę o ETS2 i ATS polecamy dwa poniższe wywiady (niestety jak na razie tylko po angielsku)