Wczoraj nastał smutny dzień- ostatni dzień istnienia HardTruckSite.pl – najstarszego polskiego serwisu poświęconego symulatorom ciężarówek. Ciężko przyjąć taką wiadomość, zwłaszcza gdy tam się dorastało i spędzało długie wieczory. Ciężko cokolwiek powiedzieć w takiej chwili, ciężko się pogodzić – umiera cząstka życia. Nie mamy sił i elokwencji by się zmierzyć z własną refleksją. Żal, żal, żal i ogromne dzięki za ponad 7 lat królowania na wirtualnych szosach!

Mocniejsi od nas okazali się administratorzy HardTruckSite, przygotowując pożegnalny tekst, który przedstawiamy poniżej. Choć jest bardzo długi, gorąco zachęcamy o przeczytanie go w skupieniu, od deski do deski. Na prawdę warto. Tekst jest dobry, mocny, dobitny a przy tym jakże prawdziwy. Życiowo prawdziwy.

Są teksty których napisanie zajmuje redaktorowi kilka minut. Są też takie, które mimo małej objętości pisze się godzinami albo i dniami, dokonując ciągłych poprawek i wiele razy zaczynając od zera . Ten tekst należy do tych drugich. Cokolwiek i jakkolwiek by nie pisać i tak nie napisze się idealnie. Po długich przemyśleniach w gronie administratorów, z bólem serc podjęliśmy decyzję iż po ponad 7 latach działalności, serwis HardTruckSite.pl kończy z dniem dzisiejszym swoją działalność. Powodów tej decyzji jest wiele, gromadziły się one od dawna.


Przez ostatnie 7 lat zmienialiśmy się my, nasz serwis, a przede wszystkim zmieniały się realia. Bogatą historię, pełną wzlotów i upadków, jaką ma za sobą HTS można by śmiało obdzielić kilka serwisów. Gdy zaczynaliśmy w 2003 roku, trzeba było mieć nie lada determinację by otworzyć własną stronę. Nie istniały popularne cmsy portalowe, ani tym bardziej serwisy oferujące darmowe fora. Stronę trzeba było napisać od zera, a za serwer i domenę płacić łącznie kilkaset złotych rocznie. Wtedy też wokół HTSu zaczęła się zbierać grupa kreatywnych osób – graczy którzy mieli talent i chcieli go rozwijać, a przy tym byli niezwykle pracowici. Skutkiem tego było powstanie Polish Packa oraz wykrystalizowanie się grupy modelerów, która była niezwykle ceniona przez fanów z innych krajów i walczyła o palmę pierwszeństwa z Niemcami. To z HTSu wywodzi się cała śmietanka najważniejszych osobowości sceny symulatorów ciężarówek.


Ząb czasu odcisnął swoje piętno nie tylko modderach, którzy w większości, z zapalonych twórców stali się dorosłymi, poważnymi osobami -studiującymi bądź pracującymi zawodowo, przez co porzuciły już moddowanie. Wpłynął on też na rozwój portalu, który odbijał się między granicami świetlanej przyszłości i bankructwa. Ta sytuacja sprzyjała problemom wewnętrznym, które kończyły się odchodzeniem z HTSu coraz większej grupy zdolnych użytkowników, co było naszą porażką, jako administratorów. Ząb czasu zmienił też realia. Dziś pełno jest dobrych, tanich serwerów, za pierwszy rok domeny trzeba zapłacić góra kilkanaście złotych, preinstalowane forum można mieć za darmo, poświęcając na jego stworzenie maksymalnie kilkadziesiąt minut. My jako HTS zawsze mierzyliśmy wyżej. Naszą misją było wspieranie rozwoju sceny symulatorów ciężarówek- skupianie zdolnych ludzi, tworzenie własnej treści w postaci newsów, artykułów, poradników, recenzji czy też dodatków. Skupieni na tej wizji i osłabieni kurczącym się zespołem przespaliśmy okres rozkwitu małych for. Być może za bardzo wierzyliśmy w swoją markę, w swoją historię i renomę. Na początku zjawisko powstawania nowych for traktowaliśmy jako niegroźne, gdyż większość z nich zajmowała się kopiowaniem HTSu. Zanim się jednak obejrzeliśmy, na scenie pojawiły się serwisy dorównujące, a nawet przebijające nas. Ostatni raz próbowaliśmy poderwać się do lotu w wakacje ubiegłego roku, próbując stworzyć mocny zespół, który postawi HTS na nogi.


Ujawniło to jednak kolejny wpływ zęba czasu. Przez 7 lat naszej działalności społeczność symulatorów ciężarówek, zmieniła się ze społeczności zaangażowanej, wyrozumiałej i aktywnej, w społeczność leniwą, egoistyczną i konsumpcjonistyczną. Bądźmy szczerzy- scena polskich symulatorów (poza pojedynczymi wyjątkami) stoczyła się niemal na dno. HTS przez ostatnie 2 lata był traktowany niemal wyłącznie jako źródło informacji, szczególnie tych do splagiatowania. Nie sposób zliczyć ile razy, który tekst naszych redaktorów, nielegalnie skopiowano. Z HTSu jako źródła informacji czerpali wszyscy, także Ci, którzy sami się określali źródłami informacji. Niech przykładem tutaj będzie 18 WOS: Extreme Trucker 2. Prawdopodobnie nie wiecie, że gra jest już od 3 tygodni w sprzedaży po 29,99. Nie wiecie, gdyż tego nie ogłaszaliśmy, a innym serwisom nie chciało się tego szukać.
Polskie moddowanie też sięgnęło dna. Kiedyś na tytuł modelera trzeba by zapracować sobie stworzeniem przynajmniej jednego, dobrego modelu ciężarówki czy naczepy. Dzisiaj praca 99% modderów polega na przekopiowywaniu (na ogół zresztą nielegalnym) elementów z jednego cudzego modelu do drugiego cudzego modelu i podmienianiu tekstur. W porywach osoby te, są w stanie samodzielnie wymodelować drobne dodatki do modelu jak np. półeczka. O zgrozo, osoby te oczekują zachwytu ze strony oglądających ich prace. Przy tym, najbardziej pożądanym dodatkiem w wersji limitowanej ETS2, okazuje się być poradnik modelowania i tworzenia dodatków… Słabość polskiej sceny modderskiej podkreślił niedawny konkurs FonoGAME, któremu patronowaliśmy. Wydawało się, że w kraju szczycącym się takimi tradycjami, na konkurs wpłyną dziesiątki wspaniałych prac. Tymczasem… jedynymi pracami prezentującymi jakikolwiek poziom było tych pięć prac, które zostały nagrodzone. A 5 prac to za mało aby dodać je jako dodatek do ETS: International.


Niestety, nasze drogi z najlepszymi polskimi modderami ostatnich lat, rozeszły się na tyle daleko, iż nie jest już możliwe wspólne działanie, wspólna praca nad wielkim projektem, wspólne wyciągnięcie Polski z modderskiego dna. Przez ostatnie 2 lata, byliśmy ostatnim bastionem redakcyjnym piszącym profesjonalnie o symulatorach ciężarówek. Podjęliśmy też próbę reanimacji sceny modderskiej. Niestety spaliła ona na panewce. To ponad nasze siły, możliwości i czas, jakim dysponujemy będąc w wieku dwudziestukilku lat każdy. My straciliśmy już nawet wiarę w sens wszelkich prób ratowania polskiej sceny. Głęboko jednak wierzymy, że pośród Was jest ktoś, kto jest w stanie pomóc rozwinąć skrzydła polskim modelerom i natchnąć weną (do pisania, a nie kopiowania) młodych redaktorów. Za wszystkich, którzy będą chcieli tworzyć , a nie kopiować – obiecujemy trzymać kciuki.


Serdecznie dziękujemy wszystkim naszym współpracownikom i wszystkim osobom, które nas wspierały. Dziękujemy za wspólnie spędzone 7 lat!

źródło: hardtrucksite.pl

Gorąco zapraszamy do dzielenia się Waszymi  odczuciami dotyczącymi zamknięcia HTS-u, w komentarzach, które pokażemy adminom HardTruckSite. Przy okazji mamy swój drobny plan. Jeżeli ktoś z Was uważa, że ma umiejętności przydatne w prowadzeniu portalu (nie mylić z moderowaniem, bo moderatorów jest na pęczki)- redakcyjne, graficzne, programistyczne, bądź modelerskie, ma przy tym zapał i jest rzetelny, a przy tym chciałby żeby HTS odżyło – prosimy o kontakt z nami- administratorami nam bloga. Przysyłajcie nam swoje kandydatury mailem. Być może zbierze się odpowiedni zespół, a wtedy spróbujemy przekonać adminów HTSu do reaktywacji. Co Wy na to?:)

Dodatek: Bałtycki Szlak

Dodatek już dostępny!
 

Zamów już dzisiaj!

ETS2 – dodatek Bałtycki Szlak
69.99 zł
Promocja:64.99 zł
Facebook
Reklama ;-)
Trochę statystyki :)
  • 0
  • 57
  • 30
  • 15 567
  • 456
  • 10 948