Najbliższa duża aktualizacja gry – sygnowana numerem 1.26 jest obecnie w fazie otwartych beta testów. Jedną z jej głównych funkcjonalności jest przebudowanie “starej Francji”, czyli terenów Francji dostępnych obecnie w podstawowej wersji gry. Jest to więcej niż pierwotnie deklarowano. Kilka miesięcy temu SCS Software ślubowało graczom iż wraz z premierą DLC Vive La France!, ci którzy nie zdecydują się na jej zakup, i tak otrzymają całkowicie przebudowany Paryż!
Paryż, będący jednak, bądź co bądź główną gwiazdą tej przebudowy, zgodnie z obietnicą zbudowano kompletnie od zera. Nie są to już trzy ulice na krzyż, przypominające przeklejenie z innych miejsc mapy, z głównymi atrakcjami turystycznymi przedstawionymi jako płaskie, niskiej jakości tekstury ulokowane w miejscach do których nie da się dojechać. Miasto zostało stworzone od nowa, reprezentując właściwie dla branży transportowej części metropolii oraz charakterystyczne obiekty tych rejonów. Patrząc na zdjęcia i na mapkę, zauważycie diametralną różnicę.
Twórcy gry poszli jednak krok dalej. Oprócz Paryża zdecydowali się poddać retuszowi także wszystkie pozostałe tereny Francji dostępne w podstawowej wersji ETS2. Chcemy tutaj zwrócić uwagę na słowo retusz! Terenów tych nie zbudowano bowiem całkowicie od zera. Poddano je ulepszeniom. W wielu miejscach dodano nowej jakości roślinność, zmieniono tekstury na te wyższej jakości i o wyższej rozdzielczości. Użyto też nowe modele a także nowe warianty i modele skrzyżowań!
Nie bez przyczyny wspomnieliśmy o właściwych częściach miastach. Próżno w nowym Paryżu szukać wieży Eiffela czy Pól Elizejskich. Niedopatrzenie? Błąd? Nic z tych rzeczy. O ile te miejsca są znane turystycznie, o tyle z transportem ciężarowym nie mają nic wspólnego i trudno w ogóle znaleźć tam poruszające się ciężarówki. Zwyczajnie atrakcje te nie są widoczne z miejsc gdzie bije serce branży transportowej i gdzie poruszają się trucki. Dlatego tereny odwzorowane w grze to w szczególności zewnętrzna obwodnica Francilienne oraz Boulevard Périphérique zwany też “Périph”. Znajdziecie tam odwzorowanie sieci drogowej, charakterystyczne tunele oraz wiele budynków będących odwzorowaniem realnie tam stojących.
Budując od nowa Paryż nie zapomniano też o aspekcie ekonomii gry. Stworzono nowe firmy a także nowe lokalizacje takie jak fabryka samochodów czy cargo na lotnisku. Tym co jednak naszym zdaniem najważniejsze w całej przebudowie to zachowanie odpowiednich proporcji i balansu. DLC Vive La France! zapowiada się prezentować poziom co najmniej równy DLC Skandynawia. Z drugiej strony należy pamiętać o jakości prezentowanej w Niemczech – a więc najstarszej, tworzonej 5 lat temu części mapy, której daty poddania rewitalizacji wciąż nie znamy. Przebudowana “stara Francja”, musi być niejako buforem pozwalającym na płynne przejście między starymi terenami niskiej jakości a tymi wielokrotnie lepszymi które znajdą się w DLC. Naszym zdaniem spełnia ona należycie tę rolę.