… A kiedy ta całkowicie “nowa”, a więc Vive La France! DLC? Takie pytanie zapewne zechciałoby zadać wielu z Was. Dziś postaramy się rzucić trochę światła na ten temat, a także, przybliżyć to co już w grze możecie zobaczyć.

Najbliższa duża aktualizacja gry – sygnowana numerem 1.26 jest obecnie w fazie otwartych beta testów. Jedną z jej głównych funkcjonalności jest przebudowanie “starej Francji”, czyli terenów Francji dostępnych obecnie w podstawowej wersji gry. Jest to więcej niż pierwotnie deklarowano. Kilka miesięcy temu SCS Software ślubowało graczom iż wraz z premierą DLC Vive La France!, ci którzy nie zdecydują się na jej zakup, i tak otrzymają całkowicie przebudowany Paryż!

  

Paryż, będący jednak, bądź co bądź główną gwiazdą tej przebudowy, zgodnie z obietnicą zbudowano kompletnie od zera. Nie są to już trzy ulice na krzyż, przypominające przeklejenie z innych miejsc mapy, z głównymi atrakcjami turystycznymi przedstawionymi jako płaskie, niskiej jakości tekstury ulokowane w miejscach do których nie da się dojechać. Miasto zostało stworzone od nowa, reprezentując właściwie dla branży transportowej części metropolii oraz charakterystyczne obiekty tych rejonów. Patrząc na zdjęcia i na mapkę, zauważycie diametralną różnicę.

  

Twórcy gry poszli jednak krok dalej. Oprócz Paryża zdecydowali się poddać retuszowi także wszystkie pozostałe tereny Francji dostępne w podstawowej wersji ETS2. Chcemy tutaj zwrócić uwagę na słowo retusz! Terenów tych nie zbudowano bowiem całkowicie od zera. Poddano je ulepszeniom. W wielu miejscach dodano nowej jakości roślinność, zmieniono tekstury na te wyższej jakości i o wyższej rozdzielczości. Użyto też nowe modele a także nowe warianty i modele skrzyżowań!

 

  

Nie bez przyczyny wspomnieliśmy o właściwych częściach miastach. Próżno w nowym Paryżu szukać wieży Eiffela czy Pól Elizejskich. Niedopatrzenie? Błąd? Nic z tych rzeczy. O ile te miejsca są znane turystycznie, o tyle z transportem ciężarowym nie mają nic wspólnego i trudno w ogóle znaleźć tam poruszające się ciężarówki. Zwyczajnie atrakcje te nie są widoczne z miejsc gdzie bije serce branży transportowej i gdzie poruszają się trucki. Dlatego tereny odwzorowane w grze to w szczególności zewnętrzna obwodnica Francilienne oraz Boulevard Périphérique zwany też “Périph”. Znajdziecie tam odwzorowanie sieci drogowej, charakterystyczne tunele oraz wiele budynków będących odwzorowaniem realnie tam stojących.

  

Budując od nowa Paryż nie zapomniano też o aspekcie ekonomii gry. Stworzono nowe firmy a także nowe lokalizacje takie jak fabryka samochodów czy cargo na lotnisku. Tym co jednak naszym zdaniem najważniejsze w całej przebudowie to zachowanie odpowiednich proporcji i balansu. DLC Vive La France! zapowiada się prezentować poziom co najmniej równy DLC Skandynawia. Z drugiej strony należy pamiętać o jakości prezentowanej w Niemczech – a więc najstarszej, tworzonej 5 lat temu części mapy, której daty poddania rewitalizacji wciąż nie znamy. Przebudowana “stara Francja”, musi być niejako buforem pozwalającym na płynne przejście między starymi terenami niskiej jakości a tymi wielokrotnie lepszymi które znajdą się w DLC. Naszym zdaniem spełnia ona należycie tę rolę.

  

No dobrze, to kiedy więc wyjdzie same DLC? Konia z rzędem temu, który nie tyle dobrze strzeli datę premiery, co poprze ją stosownymi argumentami i stosownie odeprze kontrargumenty! Z jednej strony SCS Software w swoim ostatnim wpisie poświęconym DLC Vive La France stwierdziło że finalna wersja aktualizacji 1.26 zostanie wypuszczona na rynek równolegle z premierą DLC. Studio nigdy nie przedłużało sztucznie open bety do poziomu kilku miesięcy. To, a także deklaracje wyrażane m.in. przez przedstawicieli SCS na PGA 2016 o tym że studio życzyłoby sobie wydać dodatek przed końcem tego roku, choć nigdy w życiu kosztem jakości, kazałyby sugerować że dodatek zobaczymy na półkach już w grudniu 2016 lub najpóźniej w styczniu 2017.
Z drugiej strony ci z Was, którzy pracują zawodowo i mają jakieś pojęcie o handlu hurtowym i detalicznym zwrócą uwagę na dwie kwestie. Po pierwsze, trzeba się dogadać na konkretny dzień z sieciami z odpowiednim wyprzedzeniem oraz po drugie trzeba wcześniej ruszyć z promocją tego produktu w sieciach handlowych. Po drugie grudzień nie wydaje się najlepszym miesiącem na wpuszczanie nowego produktu na rynek z powodu bardzo dużej konkurencji i presji na obniżki cen. A styczeń też nie jest powalający, gdyż większość klientów jest “spłukana” po świątecznej gorączce. No i jako końcowy argument należy zwrócić uwagę na to, że SCS Software zwykle informowało nas o konkretnej dacie premiery z około 6tygodniowym wyprzedzeniem. Tymczasem póki co cisza.
Coś nam się w tym nie klei, sprawy wydają się nam nie całkiem kleić. Trzeźwo myśląc, wbrew pozorom ani studiu, ani wydawcom nie opłaca się robić z premiery dodatku jakiejkolwiek niespodzianki. Nie przy tak dużym dodatku i nie przy dodatku który ma trafić do pudełek. Nas to zaintrygowało, podjęliśmy się więc pewnego drobnego śledztwa dotyczącego daty premiery DLC Vive La France!. Już za kilka dni przedstawimy wam jego rezultaty.
 
Ps. Zidentyfikowaliśmy problem dotyczący braku możliwości komentowania naszych wpisów bezpośrednio pod postem. Pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu. Tymczasem zapraszamy do komentowania bezpośrednio pod wpisem na Facebooku.
Dodatek: Bałtycki Szlak

Dodatek już dostępny!
 

Zamów już dzisiaj!

ETS2 – dodatek Bałtycki Szlak
69.99 zł
Promocja:64.99 zł
Facebook
Reklama ;-)
Trochę statystyki :)
  • 0
  • 107
  • 47
  • 16 621
  • 456
  • 10 948