SCS Software stale powiększa gamę swoich oficjalnych kanałów informacyjnych. Oprócz ogólnie znanego bloga, profilu facebook czy konta Twiteer, do tej gamy dołączył Instagram, a ostatnio także profil Steam Developer oraz Twitch. Studio coraz chętniej wykorzystuje je do przeprowadzania wywiadów i transmisji.
Na naszych łamach udostępniliśmy Wam już notki ze streamu który miał miejsce przy okazji premiery DLC Bałtycki szlak. Możecie je znaleźć TUTAJ. Natomiast partnerski serwis o American Truck Simulator opublikował notki ze streamu z okazji 3ciej rocznicy premiery ATS. My dziś skupimy się na streamach które miały miejsce na Twitchu 21 grudnia ubiegłego roku. Pomijamy to co już wydano, dodajemy natomiast to, co doprecyzowano później
Ciężarówki
- SCS nawiązało kontakt z Teslą w temacie odwzorowanie ich ciężarówki w grach SCS. Do pozyskania licencji jeszcze długa droga.
- Man Euro 6 jest już w ETS2. Są duże szanse na dodanie Renault Range T.
- Mocno prawdopodobne jest dodanie dwóch ciężarówek do ATS – m.in. International Lonestar.
- SCS Software rozpoczęło rozmowy z koncernem Ford, w celu dodania ich ciężarówki Ford F-Max. Licencji jeszcze nie uzyskano, rozmowy trwają.
- Na rok 2019 planowany jest minimum 1 Tunning Pack dla ciężarówek w ETS2. Na ten rok nie planuje się jednak takich paczek do ATS.
- SCS Software analizuje temat akcesoriów kabinowych dla amerykańskich ciężarówek. Ich powstanie stoi obecnie pod znakiem zapytania z powodu przepisów panujących w konkretnych stanach USA.
- Kolorowe oświetlenie ciężarówek nie będzie dodawane. Wynika to z dwóch przyczyn:
- Producenci ciężarówek ich sobie nie życzą
- Są zabronione w wielu miejscach
- W przyszłości będzie więcej malowań dla wariantów podwozia 8×4.
- Jak przyznają w SCS Software, chcą skupić się bardziej na nowych funkcjonalnościach niż na tworzeniu setek malowań.
Naczepy
- Schwarzmüller Trailer Pack ma być zaktualizowany by działać podobnie jak Krone Pack.
- Po sukcesie rozmów i dodatku Krone, studio czuje się pewniej i chce rozwijać temat licencjonowanych naczep.
- SCS rozważa możliwości większego tunningu naczep. Na ten moment jednak nic nie jest tworzone w tym zakresie.
- Własne naczepy będzie można w przyszłości wykorzystać także do Zleceń Zewnętrznych na platformie World of Trucks. Wymaga to znacznych zmian w kodzie WOTR.
- Tandemy i Rigidsy to temat przyszłości. Póki co ekonomia jest bardziej skupiona na ładunkach niż na naczepach
Mapy
- Zespół map makerów SCS Software rozważa stworzenie oficjalnych poradników dotyczących map editora.
- Mody mapowe (np. Pro Mods ) nie będą “kupowane przez SCS i włączane do gry” z powodów:
- Różnic dotyczących jakości
- Różnic dotyczących optymalizacji
- Praw dotyczących używanych modeli
- SCS bardziej skłania się do zatrudniania w firmie zdolnych map makerów pochodzących ze społecznośći graczy. Przykładowo – zatrudniono już 3 członków ekipy ProMods.
INNE:
- Euro Coach Simulator jest na ten moment projektem o niskim priorytecie. Nie został jednak anulowany.
- Starsze malowania ciężarówek mogą być zaktualizowane i dopasowane dla naczep. Będzie to jednak robione “stopniowo i przy okazji” a więc po kilka na raz, nie więcej.
- Nie jest planowane stworzenie oddzielnego tankowania paliwa i AdBlue – z powodu komplikacji programistycznych.
- Aktualizacja 1.35 planowana jest na późną wiosnę i w porównaniu do 1.34 ma być naprawdę obfita w miłe graczom nowości! Ta aktualizacja będzie też pierwszym krokiem w migracji w kierunku DX11! This update will also be the first stage towards the transition to DX11. Oznacza to możliwość zrezygnowania z dużej ilości niewspieranego już kodu, co natomiast stanowi krok w kierunku DX12, Vulcana oraz wersji konsolowych gry.
- Wsparcie DX 11 będzie wynikać z zakończenia oficjalnego wsparcia Windows XP. Gracze powinni wtedy zobaczyć ulepszenia grafiki i wydajności.
- Studio pracuje nad nowym systemem dźwięków.
- Pojazdy uprzywilejowane wraz z użyciem przez nich sygnałów już wkrótce pojawią się w grze.