Lada moment, być może już w poniedziałek, światło dzienne ujrzy otwarta beta aktualizacji 1.22. Główną jej atrakcją będą zlecenia online, które gracze będą mogli pobierać za pomocą platformy STEAM a potem wykonywać w grze. O co w nich chodzi? Spróbujemy przybliżyć wam tę funkcjonalność.

Do dotychczasowych “Szybkich zleceń” oraz “Rynku zleceń” dołączą zewnętrzne kontrakty. Będą one niejako trzecim rodzajem zleceń. Będzie to funkcjonalność dla osób, które połączą swoją legalną kopię gry z kontem na platformie WorldOfTrucks.com. Czym w zasadzie te zlecenia będą się różniły od dotychczasowych trybów?

 

Tryb zewnętrznych kontraktów będzie trybem stanowiącym mieszankę dwóch dotychczasowych. Będziemy w nim wykonywać niejako szybkie zlecenia (a więc możliwe będzie “skakanie” między jednym miastem a drugim), przy użyciu posiadanej przez siebie ciężarówki. Co więcej, będziemy mogli w każdej chwili “wstrzymać” rozgrywkę w jednym z dotychczasowych trybów i przeskoczyć do zewnętrznych kontraktów, by potem (lub nawet w międzyczasie) powrócić do poprzedniego trybu, bez anulowania wykonywanego zlecenia. Progres z obu trybów będzie zapisywany na konto gracza i wpływał na rozwój jego profilu.

Na profilach WoTr graczy pojawią się pewne statystyki związane z wykonanymi zleceniami.

W trybie kontraktów zewnętrznych, jak sama nazwa wskazuje, zlecenia nie są generowane w grze, tylko po stronie serwerów WorldofTrucks. Otwiera to wrota do łatwego generowania “misji specjalnych” – a więc wydarzeń jak ubiegłoroczna misja pomocy Świętemu Mikołajowi!. Czy Studio skorzysta z takiej ścieżki wykorzystywania platformy? Póki co nic o tym nie wiadomo.

Niewątpliwym plusem tego trybu będzie dość szeroka współpraca z modami. W tym trybie powinny działać wszystkie modyfikacje związane z ciężarówkami oraz większość modyfikacji związanych z naczepami. Nie będzie się bowiem liczyła naczepa, która zostanie użyta, a zbieżność przewożonego ładunku z tym co zostało wygenerowane na serwerze.

Reasumując gracze otrzymają możliwość pobrania sobie zlecenia z Internetu i wykonania go w grze, w związku z czym otrzymają gotówkę i doświadczenie w grze oraz statystki na profilu online. Pojawi się więc pierwszy, mikry element współzawodnictwa. Choć jak twierdzą twórcy gry, jest to dopiero jeden z pierwszych kroków.

 

Nasz komentarz: 

Jako serwis o grze spodziewaliśmy się znacznie więcej, zważywszy na czas, który został poświęcony na tworzenie WorldOfTrucks. Prywatnie nie jesteśmy zwolennikami tworzenia wielkoskalowego multiplayera, dla tysięcy graczy jeżdżących naraz po jednej mapie, tak jak ma to miejsce w projekcie ets2mp.com. Podoba nam się droga VTC (VS – Virtual Spedition), którą twórcy gdy zdali się obrać. Zdajemy sobie sprawę że pełne zsynchronizowanie wielu graczy, oraz wspólnego “świata gry” (pogoda, czas, sygnalizacja świetlna, ruch uliczny itp.) jest trudnym i czasochłonnym zadaniem. Po miesiącach pracy nad platformą, spodziewaliśmy się ujrzeć przynajmniej platformę VTC z implementacją rynku transportowego. Mamy tu na myśli możliwość łączenia się w firmy oraz “walkę” o ładunki (licytowanie przewiezienia danego ładunku). Tymczasem walka taka, nie będzie miała miejsca, nawet w przypadku pojedynczego gracza, korzystającego z WoTr.Głęboko liczymy na to, że prace nad VTC lub pełnym multiplayerem znacząco przyspieszą.

Dodatek: Bałtycki Szlak

Dodatek już dostępny!
 

Zamów już dzisiaj!

ETS2 – dodatek Bałtycki Szlak
69.99 zł
Promocja:64.99 zł
Facebook
Reklama ;-)
Trochę statystyki :)
  • 1
  • 157
  • 90
  • 16 206
  • 456
  • 10 948