Życie pełne jest niespodzianek. Siedzisz i zastanawiasz się na czym bardziej skupić się w newsie – czy na aktualizacji 1.16, która w sumie jest aktualizacją w głównej mierze techniczną, czy może na oficjalnym wydaniu ETS2 na komputery MAC, które w Polsce nie są zbyt popularne. A tu nagle… pojawia się bomba, która całkowicie zmienia plany.
Zacznijmy więc od tematyki, którą wspomnieliśmy powyżej. W pierwszej kolejności, śpieszymy poinformować, że po bardzo długim czasie, powstała wreszcie wersja Euro Truck Simulator 2 na platformę MAC. Jest ona dostępna tylko wyłącznie przez platformę STEAM. Wszystko wskazuje że American Truck Simulator będzie dostępny od dnia premiery dla trzech systemów operacyjnych: Windowsa, Mac OS oraz Linuxa.
Drugim ważnym tematem jest premiera aktualizacji 1.16.2. Jest ona już dostępna zarówno na platformie STEAM jak i poza nią. Jeżeli nie korzystacie z platformy, odwiedźcie podstronę aktualizacji w celu pobrania updatu. Dwa najważniejsze nowości tej paczki to obsługa 64-bit oraz nowy model dużych salonów ciężarówek.
Co jednak najważniejsze, studio SCS Software – twórcy gry, pokazali właśnie mapę dodatku DLC Skandynawia. Mapa ta zawiera miasta do których będziemy mogli wozić towary w grze. Jest ich 19. Nie są to jednak wszystkie skupiska miejskie, które zobaczymy w grze. Dostępne będą bowiem też miasta portowe, miasta przez które przejeżdżamy, czy też Södertälje – które jest niewielkim skupiskiem, lecz ważnym z punktu widzenia graczy – znajduje się tam bowiem fabryka Scanii.
Zobaczymy więc około 25ciu miejscowości. Sieć dróg, choć na podstawie mapki może wyglądać ubogo, w praktyce bardzo pozytywnie zaskakuje. Ale w tym przypadku, nie chcemy zbyt wcześnie psuć wam niespodzianki.
Cały dodatek Skandynawii zawierać będzie olbrzymią ilość nowych obiektów. Na potrzeby dodatku stworzono 3 razy więcej dedykowanych modeli, niż miało to miejsce w przypadku dodatku Going East Ekspansja Polska! Wierzymy, że niejednokrotnie, oglądając krajobrazy będziecie mieli okazję się zachwycić.
Do Skandynawii będziecie mogli dostać się oczywiście zarówno drogą lądową przez Danię, a także licznymi promami, między innymi z Zatoki Gdańskiej.