W pierwszej części wpisu dyskutowaliśmy o możliwościach premiery ETS3, a także o kondycji for i stron o ETS2. Dzisiaj pora na autodiagnozę dotyczącą naszego serwisu.
Trochę jako zobrazowanie sceny symulatorów ciężarówek, a trochę może jako… wymówkę dotyczącą naszego serwisu. Co by nie było, forum dużo łatwiej utrzymać przez długie lata. Forum od samego początku, praktycznie nie da się prowadzić w pojedynkę. Administrator dobiera sobie moderatorów, a po jakimś czasie, najlepszych z nich mianuje (junior?) administratorami. Tym samym forum mogłoby więc teoretycznie istnieć przez długie lata przy jedynie minimalnej aktywności administratora – założyciela. To dzięki temu część z for istnieje długie lata.
Z serwisami informacyjnymi jest trochę inaczej. Są to na ogół serwisy robione przez jedną osobę, lub oparte o jedną osobę (jak w naszym przypadku). A gdy ktoś jest trzonem serwisu, lub jedynym autorem, to traktuje serwis jako swoje dziecko i znacznie ciężej mu oddać go w czyjeś inne ręce. To dlatego, do tej pory nic nam nie wiadomo, o jakimkolwiek zakończonym sukcesem przekazaniem własnego portalu informacyjnego o symulatorach ciężarówek komukolwiek innemu. Właściciele serwisów prędzej są gotowi zamknąć swój portal, lub zaprzestać jego aktualizacji niż oddać komuś innemu.
Z nami jest podobnie. Mija właśnie 6,5 roku od otwarcia serwisu. Światło dzienne ujrzały 373 wpisy. Motywacja i czas, który możemy poświęcić na serwis znacznie spadły. Kilkukrotnie podejmowaliśmy próby zbudowania redakcji. Bezskutecznie. Nie udało nam się zidentyfikować nikogo, komu moglibyśmy bez strachu oddać serwis pod prowadzenie. Kandydaci w najlepszym wypadku albo umieli pisać interesujące teksty, albo rozumieli ETS2. Brakło osób prezentujących 2 w 1, z którymi do tego znajdowaliśmy wspólny język. Potrzebowalibyśmy pół roku na wybór najlepszych kandydatów, przetestowaniu oraz wytrenowaniu ich. A tyle czasu, w sposób ciągły nie byliśmy w stanie wygospodarować. I tak powstało błędne koło. Nie doprowadziliśmy do oszczędzenia czasu poprzez powiększenie redakcji, bo wymagało to czasu na wdrożenie i nauczenie nowych redaktorów, tak więc inwestowaliśmy swój czas w pisanie. A to z kolei doprowadziło do tego że zaczęliśmy pisać coraz rzadziej…
Nie istnieje chyba żaden zewnętrzny czynnik, który by nas zmotywował. Pieniądze nie są tym czynnikiem. Żadne prowizje od sprzedaży gry czy paypalowe donate-y nas nie zmotywują. Dojścia do SCS mamy, na najwyższym osiągalnym poziomie. Nic więcej osiągnąć się tu nie da. Powyższe czynniki są co najwyżej przyczyną dla której nie zaznaczyliśmy jeszcze w kliencie FTP folderu zawierającego portal i nie wcisnęliśmy przycisku “wykasuj”. Motywacja do dalszego prowadzenia tego serwisu to głównie wypadkowa naszej wewnętrznej motywacji i czasu wolnego którym dysponujemy. Czasu prawie nie mamy, z motywacją niewiele lepiej.
Nie znikamy, bo czujemy że przez te ponad 6 lat nasz serwis, stanowił dla wielu z Was nie tylko stronę znajdowaną w wynikach wyszukiwania, ale stanowił markę samą w sobie. Że myśląc EuroTruckSimulator2.info myśleliście “dobre, sprawdzone newsy o ETS2”. A autorom marki ciężko przychodzi jej zlikwidowanie.
Istniejemy wciąż aby mieć możliwość napisania tu czegoś od czasu do czasu. Ostatnio motywacji dodał nam wzrastający poziom dezinformacji wśród graczy… Coraz częściej błędne informacje są rozpowszechniane wśród społeczności jako fakty. Potem rodzą się z tego rozprzestrzeniające się szybko informacje jakoby w 1.27 miałoby być Renault T, a nowa Scania miałaby zostać opublikowana latem. A nic z tego, nigdy deweloper gry – czeskie studio SCS Software NIE ZADEKLAROWAŁO.