Słyszeliście że SCS Software pracuje nad dostarczeniem do gry aktualnie produkowanej generacji ciężarówek MAN? Zapewne tak. Od wielu wielu miesięcy ciężarówka ta jest wymieniona na naszej stronie w zakładce “W produkcji“.
Tej informacji nie wzięliśmy z nikąd – przewijała się w wywiadach ze studiem, a także na video z odwiedzin YouTuberów w SCS Software. Pierwsze wzmianki były już tak dawno temu, że ciężko nam sobie przypomnieć konkretną datę.
Kilka dni temu SCS Sofware opublikowało na swoim Twitterze następujący wpis:
In response to @mantruckbusuk – working hard on it, we are finally close to finishing the model and all the chassis variants after obtaining the CAD files at last. pic.twitter.com/CXZuWGj0Dg
— SCS Software (@SCSsoftware) 2. August 2018
Tłumacząc:
Aktywnie pracujemy nad ciężarówką. Dzięki otrzymaniu w końcu plików CAD, jesteśmy nareszcie blisko ukończenia modelu i wszystkich wariantów podwozia
Chcielibyśmy zwrócić Waszą uwagę na pogrubiony fragment cytatu. Jeżeli się nad nim zastanowicie, to znajdziecie w nim odpowiedź na poniższe pytanie.
Przeanalizujmy fragment cytatu:
Pliki CAD.
Pliki komputerowego odzorowania konstrukcji -cyfrowy zapis informacji o konstrukcji i konfiguracjach modelu ciężarówki. Są to pliki, które ułatwiają pracę, zmniejszają skalę popełnianych błędów/niedociągnięć. Nie są to jednak pliki, na których studio nacisnęłoby przycisk “Konwertuj” i zaraz miało ciężarówkę gotową do wydania. Jak stwierdziło SCS Software, są one najbardziej przydatne przy wariantach podwozia – elementach które trudno dobrze odwzorować “na oko”, w oparciu o zdjęcia czy też szkice (pytanie czy dostępne są szkice dla każdego wariantu)
W idealnym świecie byłoby tak: SCS mówi: Siema, chcemy zrobić Waszą ciężarówkę XYZ. MAN odpowiada: Spoko, udzielamy zgody. A i macie tutaj pliki CAD, pewnie się Wam przydadzą przy tworzeniu modelu.
W końcu.
Tutaj kończy się idealny świat, a zaczynają realia. Jak widać po słowach “w końcu” musiały występować poważne trudności w zakresie plików CAD. Być może w między czasie wygasła poprzednia licencja udzielona przez MANa i trzeba było podpisać nową. Z pewnością jednak widać, że producent nie był zbyt otwarty na udostępnienie plików CAD, bądź to nie udostępniał odpowiedniego ich zakresów, bądź to przeciągały się procedury udostępnienia. Trzeba bowiem pamiętać, że proces udostępnienia studio plików CAD wymaga zaangażowania różnych departamentów takiego koncernu jak MAN.
Grunt, że się jednak udało.
Naszym zdaniem NIE w 1.32. Wielu z Was może powiedzieć “Ciężarówka jest już przecież gotowa“. Uważamy że nie jest. Zrobienie pierwszej, ładnie wyglądającej, grywalnej konfiguracji ciężarówki, to zaledwie mały ułamek pracy. Także nigdy, gdy zobaczycie screen ciężarówki w grze, nie wyciągajcie wniosku, że jest już prawie gotowa. Nie wiemy ile studio ma już wariantów, ale wpis z tweetera jasno mówi, że nie wszystkie.
Ponadto model nie ma tablicy rejestracyjnej, nie widać na nim żadnych akcesoriów tunningowych, ani żadnego customowego malowania. Co więcej, 1.32 będzie zawierało dwie ogromne petardy: Zakup i modyfikację naczep oraz I fazę odświeżania ternów Niemiec. Nie ma sensu wystrzeliwać wszystkich petard na raz, aby potem było długo długo nic. Studio musi myśleć też trochę do przodu, a nie tylko cieszyć się chwilą 🙂