Ostatnio jeden z naszych newsów poświęcony Overweightom zaczęliśmy słowami: Wow, tego chyba nikt się nie spodziewał!. Skoro użyliśmy takiego sformułowania, to dziś musimy zacząć słowami “Chyba piekło zamarzło!” A na dodatek 1 kwietnia był ponad miesiąc temu! Zapytacie o co chodzi? Odpowiadamy: o zawartość aktualizacji 1.28 do ETS2 i 1.7 do ATS!
A dokładnie od podwójne naczepy tzw. duble! Ich pojawienie się w grze zapewne ucieszy wielu z Was. Jest to bowiem funkcjonalność, której gracze dopominali się od studia od wielu wielu lat. Często wyciągali oni jako argument wpis z 2011 roku, ponad półtora roku przed premierą ETS2, gdzie studio wspominało o możliwości wprowadzenia tych naczep do gry i prezentowało jedną czy dwie fotki.
Dlaczego więc duble nie pojawiły się w grze w momencie premiery? Naszym zdaniem studio zrobiło wtedy eksperyment z dublami, a następnie, w dalszych fazach produkcji został krytycznie oceniony i “schowany w zamrażarce”. Studio jak samo przyznaje, chciało aby duble były jak najlepiej osadzone w logice gry, a także zaoferować jak najlepsze wsparcie po stronie fizyki i prowadzenia tego zestawów oraz wielu punktów “zaczepu”.
Twórcy gry – czeskie studio SCS Software wydaje się być na fali! Jeszcze w lutym tego roku, wróżyliśmy w naszym artykule z opublikowanego przez studio filmiku. Przewidywaliśmy wtedy powstanie ładunków ponadgabarytowych – w charakterze oversizów, wraz ze skrętnymi osiami w naczepach i podwoziami ciężarówek 8×4. Tymczasem, całkiem niedawno studio ogłosiło bardzo zaawansowane prace nad ładunkami ponadnormatywnymi – ultra ciężkimi tzw. overweightami, pod które naczepy także będą miały skrętne osie, a na potrzeby zleceń będziemy mogli wybrać ciężąrówki z konfiguracją 8×4. Mamy już więc potwierdzoną finalizację dubli i overweightów wraz ze skrętnymi osiami naczep i podwoziami 8×4, a także prace nad oversizami i nowymi Scaniami R i S.
Jeżeli ktoś miałby ochotę powiedzieć “Nareszcie studio zabrało się za porządną pracę, zamiast tłuc ciągle paintjoby”, tej osobie pragniemy uświadomić, że jej wiedza o procesach tworzenia gier czy oprogramowania jest nikła. Na raz realizuje się wiele mniejszych projektów, z czego na każdy potrzeba inną ilość czasu i osób. To co widzimy aktualnie to efekty prowadzonych od dawna prac. Całkiem możliwe że takie duble zaczęły być tworzone nawet rok temu! Ale jako że każdy ma swoją swoją specjalizację, a nikt nie jest od wszystkiego, to równolegle można robić zestawy paintjobów bez szkody dla szybkości tworzenia dalszych dodatków mapowych, czy też robić nowe tereny bez szkody dla tworzenia nowych typów naczep, w tym dubli.
Tak więc studio z każdym kolejnym miesiącem będzie nam dostarczać rzeczy, których tak bardzo oczekiwali gracze, i które tak na prawdę już od dłuższego czasu były “pichcone” w zaciszu studia. I na koniec jeszcze raz przypomnimy – duble będą w ramach darmowej aktualizacji!