Mamy nadzieję, że dzisiejszy materiał wynagrodzi wam dość długi okres bez żadnych konkretnych, merytorycznych newsów. Mimo, że jest on bardzo długi, warto go przeczytać. Dziś nadszedł czas na chłodną i rzetelną opinie na ten temat. Jeśli ktoś nie widział jeszcze tych screenów to zapraszamy do obejrzenia ich w naszej galerii – interfejs gry.
Zac dość nietypowym screenem nieopublikowanym nigdzie dotąd. To efekt pracy naszego blogu. Postanowiliśmy porównać siatkę dróg z ETS2 i siatkę dróg w świecie realnym. Nie jesteśmy wybitnymi grafikami, najważniejsze jest to co chcemy przekazać
1) Skala i odzwierciedlenie ogólne mapy. Dokonaliśmy małego testu. Wykorzystując maps.google.pl wycięliśmy fragment mapy Europy i na niego nałożyliśmy mapę z ETS2, w której dokonaliśmy zmiany koloru i usunięcia zbędnych elementów, aby poprawić przejrzystość. Jak widzicie nie jest to zrobione idealnie dokładnie i nie wszystkie drogi czy miasta pokrywają się. Nie jest to efekt złego dopasowania i złączenia, lecz występują pewne dysproporcje między mapą w ETS2 i mapą realna. Jak wiadome jest mapa w ETS2 jest budowana w pewnej skali i niektóre elementy możemy zmniejszyć jak np. odległości między obiektami, ale już rozmiary danych obiektów muszą pozostać identycznie, np. wieża czy dom nie może być niższa o połowę, zakręt nie może być ostrzejszy i pas drogi musi mieć też realną szerokość bo nie zmieścimy się tam naszym zestawem. To powoduje tę dysproporcję. Dla ciekawskich możemy dodać tylko, że typowy drogowy węzeł zajmuję czasem nawet 1/2 powierzchni, jaką zajmowało pojedyncze miasto w poprzednich grach. A co jeśli takich węzłów jest koło siebie kilka ? To powoduje efekt “domina”, jeżeli jeden węzeł zbyt blisko to już drugi może się tam nie zmieścić. Budowa mapy nie jest więc prosta jak się niektórym wydaje.
2) Siatka dróg. Twórcy na swoim blogu napisali, że gracze po wydaniu ETS1 gracze odczuli niedosyt spowodowany brakiem dróg jednopasmowych. Czesi postanowili się zrehabilitować i uzupełnić sieć autostrad drogami jednojezdniowymi. Siatka dróg powinna być dobrze wyważona. Mimo wszystko uważamy, że głównym “szkieletem” mapy ETS2 powinny być autostrady i drogi szybkiego ruchu, a drogi boczne powinny być jedynie uzupełnieniem. Na szczęście twórcy gry także tak uważają. Mapa jest skonstruowana tak, że zarówno miłośnicy autostrad jak i dróg jednojezdniowych powinni być zadowoleni. Niektórzy słusznie dostrzegają, że na mapie brakuje kilku ważnych tras tranzytowych. Poniżej przedstawiamy listę dróg o które według nas powinna być rozbudowana mapa w ETS2:
Dwa ostatnie błędy można usprawiedliwiać skupieniem wielu elementów mapy w jednym miejscu co mogłoby powodować np. przycinanie się gry. Można odnaleźć jeszcze drobne niedoskonałości, ale i tak jesteśmy zadowoleni z tego, jak duży i dobrze odwzorowany obszar dostaniemy w nowym symulatorze.
3) Miasta. Porównując mapę ETS2 i wcześniejszych GTS czy UKTS nadal widzimy pewien schemat. Autostrada połączona zazwyczaj dwujezdniową drogą z wielce uporządkowaną siatką miejskich ulic, wzorem miast zza oceanu. Mimo niewielkich zmian brakuje nam bardziej rozbudowanych miast, gdzie drogi nie przecinają się zawsze pod kątem 90 stopni, gdzie występują zakazy skrętu czy drogi jednokierunkowe. Widzimy jednak postęp w kwestii umieszczenia autostrad względem miast. Niektóre z nich wręcz przecinają centra miast – co jest wielkim plusem, bo długo można wymieniać przykłady miast, gdzie stare autostrady wiją się tunelami i estakadami między miejskimi ulicami. Przykładem takiego miasta może być Reims przez którego centrum przebiega droga A4. Wybór miast jest także korzystny, gdyż nie brakuje chyba żadnego większego miasta na mapie, osobiście dodalibyśmy Saarbrucken, Antwerpię ale to już nasze “prywatne widzimisię” 🙂
4) Połączenia promowe. W ETS2 Wyspy Brytyjskie z Europą kontynentalną połączono trzema linami promowymi. Jak widzimy na jednym ze screenów łączą one:
– Calais z Dover
– Rotterdam z Felixstowe
– Amsterdam z Grimsby (?), Newcastle (?) – tego niestety nie widzimy na żadnym screenie
Dodatkowo będzie istniała możliwość dostania się na “wyspy” Eurotunelem, którego południowy wjazd widzieliśmy przy okazji screenów interioru Volva FH. Każdy więc będzie miał dość dużą możliwość wyboru przeprawy, która będzie najdogodniejsza dla naszej trasy.
Podsumowując jesteśmy zadowoleni z tego co zaprezentowali Czesi. Przy takim budżecie i wielkości tego projektu mapa będzie z pewnością zaspokajać nasze potrzeby i będzie dobrym miejscem akcji dla nowych elementów ETS2. Tak jak podkreślili twórcy w tytule swojego newsa, nigdy dotąd nie mieliśmy udostępnionej tak dużej i tak dobrze dopracowanej przestrzeni przeznaczonej do podróżowania w poprzednich symulatorach. Dodatkowo widzimy że obrzeża mapy nie zostały jakoś zakończone a jedynie “pourywane” co świadczy o dalszych możliwościach rozbudowy tej mapy i być może doczekamy się także całego obszaru Francji, Włoch, Austrii i przede wszystkim – naszej kochanej Polski. Na tym kończymy nasze wywody, czekamy na wasze opinie w komentarzach, wasze sugestie co byście zmienili i co dodali w mapie.