1) Oświadczenie w sprawie konkursu

W komentarzach pod wpisem ogłaszającym konkurs dla grafików wybuchła burzliwa dyskusja. Dotyczyła ona zawartego we wpisie post scriptum. Sugerowaliśmy w nim odpuszczenie sobie startu osobom, które nie mają zielonego pojęcia o grafice komputerowej. Być może forma prośby, była nieco przesadzona, jednak krytykę, która nas spotkała uważamy za zbyt daleko idącą. Część Was zaczęła uważać, iż zabraniamy niektórym udziału w konkursie i próbujemy przekształcić go w rozgrywkę dla naszych znajomych. Co więcej, niektórzy z Was sugerowali, iż dzięki temu konkursowi CD Projekt chce tanim kosztem uzyskać profesjonalne materiały promocyjne. To wszystko jest głęboką nieprawdą.

Celem naszej serii konkursów jest to, aby każdy znalazł w niej coś dla siebie – zarówno grafik jak i poeta, redaktor, czy gracz, który zna każdy napisany przez nas news na pamięć. Aby sprawiedliwości stało się zadość oraz by istniała różnorodność, zdecydowaliśmy się na bardziej wyspecjalizowane konkursy. Nie chcemy bowiem ciągle przerabiać oklepanego schematu konkursu – odpowiedz na 3 pytania, a my wylosujemy zwycięzcę.

Pisząc w zasadach konkursu o możliwości umieszczenia najlepszych prac wśród materiałów promocyjnych, nie mieliśmy na myśli pozyskania dla CD Projektu tanich materiałów graficznych. Aby być szczerym trzeba dodać, że była to inicjatywa nie CDP, lecz nas – redakcji bloga. Nikomu z nas nie przyszła do głowy interpretacja, jaką mogliśmy przeczytać w komentarzach. Przyświecał nam cel wyróżnienia najlepszych prac i ich autorów – nie tylko kopią gry, ale możliwością “zabłyśnięcia” w światku symulatorów. Rozważaliśmy umieszczenie tapet na naszej stronie, tak aby mogły one trafić na komputery fanów gry. Rozważaliśmy rozmowy z SCS Software na temat umieszczenia anglojęzycznych wersji tapet na blogu SCS-u a tym samym dotarcie z nimi do jeszcze większej rzeszy graczy. Namawialiśmy wreszcie CD Projekt na to, aby umieścił prace (jeżeli będą dobre) wśród materiałów promujących grę. Wszystko to robiliśmy po to aby zapewnić zwycięzcy i autorom innych najlepszych prac zasłużony splendor. Nie wiemy jak Wam, ale nam, gdybyśmy byli np. anonimowymi graczami, sprawiłoby przyjemność, gdyby nasza praca została zauważona i doceniona przez producenta czy wydawcę gry. Niestety zdaniem niektórych, chodziło nie o splendor tylko o uzyskanie tanim kosztem materiałów promocyjnych. Przypomnę więc jeszcze, że dane prace graficzne prezentujące odpowiedni poziom zostaną dołączone do materiałów promocyjnych, lub opublikowane w sekcji tapet, tylko i wyłącznie za zgodą ich autorów.

Zdaniem kilku osób, prosząc osoby “zielone” w grafice komputerowej o odpuszczenie, oczekiwaliśmy bardzo profesjonalnych prac na poziomie dyplomowanych grafików, z kilkuletnim stażem zawodowym. Nie. Apel wystosowaliśmy dlatego iż (bardzo przykro to stwierdzić ale) tylko co czwarta praca wskazuje na to iż jej autor ma jakiekolwiek pojęcie o grafice komputerowej (zarówno o narzędziach, jak i o wyczuciu estetycznym). Niestety olbrzymia większość prac są to prace tworzone w Paincie lub podobnym do tego narzędziu, niejednokrotnie polegające na niedbałym połączeniu ze sobą elementów, lub na naniesieniu jakiegoś opisu na obrazek (nie zawsze nawet widocznego). Bądźmy szczerzy, ale prace o których wspominaliśmy nigdy nie przebiją ani nie dorównają pracom tworzonym przez osoby, które mają o tym jakieś pojęcie. Niektórzy nie zmienili nawet rozszerzenia z BMP na JPG.

2) ACTA a sprawy piractwa.

W ciągu ostatnich 48 godzin sieć bombardowana jest tematyką umowy ACTA, którą Polska planuje podpisać 26 stycznia br. O tym czym tak na prawdę jest ACTA, możecie przeczytać tutaj oraz tutaj. Na prawdę warto to przeczytać aby zrozumieć, czym tak na prawdę jest ACTA. Patrząc na zachowania ludzi w sieci, widzimy, że większość osób popiera akcję sprzeciwu wobec ACTA, nie bardzo rozumiejąc o co w niej chodzi.

My, mimo tego iż jesteśmy zaprzysięgłymi wrogami piractwa, wyrażamy swój sprzeciw wobec ACTA, włączając się w facebookową akcję Nie dla ACTA w Polsce. Z piractwem należy walczyć, jednak mamy wątpliwości czy ACTA proponuje właściwe narzędzia. Jak dotąd wszystkie metody polegające na zmianach przepisów na nic się w walce z piractwem zdały. ACTA może naszym zdaniem wprowadzić tylko chaos, a swoimi dość radykalnymi postanowieniami wzbudzić niepokoje społeczne. Kto ma piratować tego ACTA nie powstrzyma. Zacznie się dalsze kombinowanie – jak się nie dać złapać, powstaną nowe narzędzia itp. Odgórne działania mają niewielkie szanse na zmianę mentalności. Naszym zdaniem najważniejsze są działania oddolne, edukowanie i budowanie świadomości graczy o szkodliwości piractwa. Dlatego popieramy akcję Nie dla ACTA w Polsce, jednocześnie będąc zaprzysięgłymi wrogami piractwa.

3) Blackout bloga

Jedną z form wyrażenia sprzeciwu przeciwko umowie ACTA jest tak zwany BLACKOUT. Polega on na wyłączeniu na 24 godziny serwisu internetowego oraz umieszczeniu w jego miejsce informacji o akcji. Polski Blackout planowany był na 23 stycznia, a więc na jutro. Niestety temat ucichł i nie wiadomo czy akcja będzie wcielana w życie, czy też została anulowana. Jeżeli jednak będzie ona przeprowadzana, zamierzamy się włączyć w nią z naszym blogiem. Jeżeli więc nasz serwis zniknie na 24 godziny, z automatu przedłużamy trwający konkurs o 12 godzin, a więc do środy 25 stycznia, do godziny 11:59. Jeżeli blackout nie zostanie przeprowadzony, data zakończenia pozostaje niezmieniona.

Dodatek: Bałtycki Szlak

Dodatek już dostępny!
 

Zamów już dzisiaj!

ETS2 – dodatek Bałtycki Szlak
69.99 zł
Promocja:64.99 zł
Facebook
Reklama ;-)
Trochę statystyki :)
  • 0
  • 382
  • 189
  • 16 647
  • 456
  • 10 948