Aby umilić Wam czas oczekiwania na kolejne newsy dotyczące ETS2, oraz na samą grę zapraszamy Was do niewielkiej zabawy. Dzięki niej będziecie mogli poczuć się jak osoby związane z powstawaniem tej gry. To szczególnie dobra okazja dla osób, które ciągle podważają decyzje i umiejętności pracowników SCS Software ;-).
Będzie to jednak gra bez żadnych nagród. Będzie to raczej możliwość sprawdzenia się i wczucia w rolę osoby, która podejmuje decyzje. W skrócie opiszemy Wam tło sytuacji, i zadamy Wam pytanie – problem do rozwiązania. Dostaniecie kilka możliwych wariantów odpowiedzi + możliwość zaproponowania własnego rozwiązania. Bylibyśmy wdzięczni, gdybyście pisali jakie byłoby te “inne rozwiązanie”. Chętnie przeczytamy też uzasadnienia czemu wybraliście konkretną opcję. “Zabawa” trwa do piątku do południa. A więc do dzieła. Poniższa sytuacja jest sytuacją hipotetyczną i dość uproszczoną – zawiera założenie pozostałych czynników niezmienionych.
Tło sytuacji:
Jesteś szefem studia tworzącego grę. Data premiery została ogłoszona na początek sierpnia, więc powinieneś przekazać grę w ręce wydawców do 20 lipca. Jest przełom czerwca i lipca. Widzisz już, że w przeciwieństwie do tego co planowałeś , nie uda Ci się wypuścić w pełni skończonej gry do 20 lipca. Kilka osób miało już przyjemność dokonać alfa testów i zaowocowały one wieloma sugestiami poprawek i drobnych modyfikacji w grze. Na niedomiar złego dwóch Twoich pracowników właśnie zostało ojcami i chcieliby przez pewien czas pracować zdalnie z domu [co zmniejsza efektywność ich pracy], by opiekować się żonami i dziećmi, lub wziąć urlopy. Pamiętaj też że lipiec, a w szczególności sierpień to okres urlopowy oraz że nie jesteś na tyle bogaty by oferować olbrzymie dodatki motywacyjne.
Czujesz, że potrzebujesz jeszcze około 6-8 tygodni pracy firmy z pełnym zaangażowaniem, by gra wreszcie mogła być skończona.
Jaką decyzję podejmiesz jako prezes studia?
A) Udostępnienie gry wydawcom 20 lipca, w stanie takim jaki na dany moment jest, po czym łatanie patchami [Dotrzymanie daty premiery na początku sierpnia]
B) Gra na zwłokę z wydawcami – próba skończenia gry po ja najmniejszej linii oporu i udostępnienie im gry z kilkudniowym opóźnieniem, choć nie wyglądającej ta jak byśmy chcieli i potem nadrabianie patchami. Niech się wydawcy martwią czy zdążą. [Na granicy dotrzymania i kilkudniowego opóźnienia]
C) Zakaz urlopów – odwołanie pracownikom zaplanowanych urlopów oraz nie wydawanie zgody na kolejne urlopy. Niech pracują po 8 godzin dziennie, aż skończą grę. Dopiero potem niech jadą na urlopy [minimalizacja opóźnienia premiery]
D) Zatrudnienie nowych pracowników na miesiąc czy dwa lub wzięcie kilku praktykantów / stażystów [minimalizacja opóźnienia premiery]
E) Zaoferowanie dotychczasowym pracownikom premii za zrezygnowanie z urlopów i pracę po godzinach [minimalizacja opóźnienia premiery]
F) Przełożenie daty premiery ze względu na stan pracowniczy – Poszanowanie prawa pracowników do urlopów, w międzyczasie aktywne testowanie gry i zrealizowanie zakładanego planu zawartości gry. [Opóźnienie premiery o dobrze ponad dwa miesiące, lecz zrealizowanie tego co się zakładało]
G) Zrzucenie ciężaru decyzji na dyrektora artystycznego projektu i zasłanianie się jego decyzją. [Ucieczka od odpowiedzialności]
H) Inną (jaką?) [Prosimy, napisz w komentarzach jaka byłaby to decyzja]
Zapraszamy do wcielenia się w rolę prezesa poprzez zagłosowanie w ankiecie:
Jutro przedstawimy Wam jak się rozkładały głosy oraz napiszemy jakie naszym zdaniem byłyby konsekwencje każdej z opcji.